Alla inlägg under maj 2009

Av jannike - 23 maj 2009 19:28

För att citera sis så är det mycket dålig uppdatering här just nu...

Har inte skrivit nått på jätte länge, helt galet mycket har det vart på gång.

Men nu har jag iallafall en ledig stund =)


Sen senast har det ju hänt en himla massa.

Har vart på studentskiva, syrrans såklart =)

Det va jätte kul, ofattbart vad fort tiden går. Nu är hon vuxen våran lille skrutt. En ung vacker kvinna... Rackarns så stolt jag är =)


Jag och Tessan va på bio för ett tag sen, Hannah Montana The Movie!

Fan vilken bra film, jag va redan beroende, men om jag inte vart det så hade jag blivit. Den ska jag köpa när den kommer på DVD =)


Sen så hade jag ju grillfest förra helgen, det va också riktigt skoj och lite lagom galet =) Jättekul eftersom nästan alla kunde komma.

Och som sagt, skoj hade vi =)


I torsdags så käkade jag och Kusin middag. Vå åt kina mat och kollade på film och hade trevlig hemma kväll överhuvudtaget.

På kvällen när jag körde hem så stannade jag nere vid Långalma sjön och satte mig på bryggan och bara tittade på det spegelblanka vattnet.

Så jävla härligt och så fridfullt, en sån där liten stund som sätter sig kvar i medventandet =)


Igår så satt vi några hos Adam och tog nån öl och tog det lugnt.

Det är trevligt att bara sitta och umgås så där ibland =)


Idag så har jag hjälpt Jojjo att flytta. Johanna B och Rene va också med och vi hade riktigt kul när vi höll på och donade =)

Käkade på stoppan och letade banan kartonger gjorde vi också.

Kanon dag med andra ord =)


Annars vet jag inte om det har hänt så mycket spännande.

Har gjort ordning lite ute och fixar ordning på altanen tills jag

ska köpa nya utemöblerna.

Skönt att ha lite pyssel så här under sommaren.

Sen så finns det ju också större pyssel som inte är riktigt lika

roligt att hålla på med =/

Men fint blir det ju när det blir klart iallafall =)


Idag så måste jag kolla igenom vad jag ska göra för matlådor till veckan och skriva inköps lista. Tvätta undan lite måste jag göra också.

 Men det känns inget vidare stressigt utan bara lugnt och skönt och i min egen stilla lunk =)


Ska kika lite vad det är jag behöver köpa i övrigt också, tänka efter vad som jag beöver först och vad som kan vänta lite. Måste också tänka ut vad jag vill ha ut av sommaren för när jag jobbar så bara flyger tiden iväg!


Nej, nu får det vara bra för idag!

Ha det bäst =) 

Av jannike - 1 maj 2009 22:15

Ikväll så har jag vart med familjen och ätit middag, efter den så kollade vi på film allihopa. Först blev det Lynley och efter det så blev det min favorit Morden i Midsommer =)

Vi har haft det trevligt och lugnt med andra ord...

Igår var det också riktigt lugnt, va med Jojjo på kvällen.

Först så käkade vi på Jakten i öregrund och sen tog vi en varsin cider innan vi gick ut på Hummel. Båda var riktigt trötta och hade begynnande huvudvärk. Så efter en halv öl och en grogg så begav vi oss därifrån...

Men vi hade trevligt med varandra iallafall.. Även om vi inte var på något vidare fest humör så va det mysigt att bara sitta och prata i lugn och ro =)

Ett stort tack till Jonas och Sara som gav mig skjuts hem på kvällen.

Det va så underbart att bara få gå och lägga sig och sova =)


jag får väl ta tillbaka det där som ajg sa om Sverige och Usa,

det blev ju en seger där iallafall fastän jag inte trodde det...

Hur det gick för sverige igår däremot vet jag inte men det får jag nog höra på måndag =)


Nej, nu ska jag prata lite med Syrran om ev shopping i morgon =)


Ha det bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards