Alla inlägg under februari 2012

Av jannike - 24 februari 2012 21:35


Älskade Isa, finaste vän,

Jag hoppas att vi ses snart igen!

I en annan värld, ett paradis,

Där det finns kristaller av renaste is.

Vi kan leka, kasta boll i den vitaste snö,

Och vi kan bada i en av sol glittrande sjö!

Så mycket kärlek, så mycket bus,

i glädjens och skrattens hus.

Nu finns bara en stor svart sorg,

huset har blivit till en kall, tom borg.

För vi älskar dig så,

Att ingen annan kan förstå!

Våran älskade lilla fis,

som var söt och tokig på alla sätt och vis!

Andra kanske tog dig för en vanlig hund,

Men det var du inte ens för en sekund!

Du var världens bästa vän och syster,

Utan dig är kvällen dyster.

Jag är så glad att få ha haft dig i mitt liv,

Även om saknaden skär som en kniv.

Kärleken till dig så otroligt stor,

Du i hjärtat mitt alltid bor.

 

Du och jag fisen, du och jag...  

Ovido - Quiz & Flashcards