Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Deklarations tider!

Av jannike - 22 april 2012 07:41


För ett tag sen så var det ju dags för deklarationen igen.

Jag tyckte att jag hade vart så jävla duktig på att hålla reda på dagar och mil,

allt för att underlätta för mig själv detta år.

Meeeeen...

När jag satt hos mamma och pappa och hade fyllt i och räknat ut allt,

med ett smile på läpparna och tänkte att ÄNTLIGEN kommer mitt sparkonto

på fötter igen så säger pappa "Det där kollar dom nog upp, har du spart besiktningspappren?"

Jag får det där nollställda utrycket i ansiktet och säger "Besiktningspappren?"

Pappa säger "Ja, milen har du ju kört, men du måste ju kunna visa upp det om dom frågar..."

Jag börjar se förvirrad ut och säger "Eeeeh..."

Mamma bryter in och säger med lite skadeglad ton

" Hon gjorde väl som dig och skickade dom med bilen när hon sålde den!"

Jag säger "Ja, det gjorde jag faktiskt".

Pappa suckar och går...

 

Men man lär ju kunna ta ut det där pappret från besiktningen i efterskott?

Jag hoppas det iallafall...

Så nu till nästa år så försöker jag spara alla dieselkvitton, men ärligt

så har dom nog redan börjat sprida ut sig lite här och var...

Men jag har köpt en pärm som alla bil papper ska vara i, så man kanske

skulle ta och fixa iordning den och lägga alla kvitton där.

 

Annars så är jag ju faktiskt en jävlel på att hålla ordning på alla papper som

har med ekonomi och så att göra   

 

Nej, nu gott folk ska jag diska undan lite innan det är dags att åka till Uppis.

Ska ju lämna cupcakes och telefon till lille skrutt!

Och inte minst så ska jag hämta mina sommar gardiner,

jag bad henne att ta med dom sist hon kom hem, meeen...

Då glömde hon det, och när jag frågade om hon hade med sig dom så fick jag till svar

"Ser det ut som att det är sommar ute eller?!"

Vad svarar man på det?

Nej, inte direkt, men nu får fan snön ha blivit färdig snöad!

För nu vill jag ha vår...   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jannike - 22 mars 2015 20:25

  Den här dagen har väl vart sådär skulle man väl minst kunna säga, jävla röv typ. Lite gott har det väl kommit ur den också, men som sagt, rööööv!   Man skulle ju ha stannat i utlandet, skitit i att komma hem typ. Jobbet har gått i konkurs...

Av jannike - 19 januari 2015 21:50


Den här helgen så har det vart en del åka runt :) Har blivit en hel massa träffa vänner och umgås, så nu känner man sig lite laddad inför arbetsveckan iallafall :)   I lördags så var jag och fikade hos Lovisa, helt underbart! Ingen får en a...

Av jannike - 15 januari 2015 21:32


Har haft en riktigt bra dag idag, självklart, har ju vart och fikat med mitt solsken Marie :) Det går inte riktigt beskriva hur mycket jag uppskattar våra träffar, hon är helt underbar och galet rolig :) Så nu har jag fått lite energi tillbak...

Av jannike - 14 januari 2015 21:07

Vet inte riktigt vad man ska säga om den egentligen... Känslomässigt utmattande kanske... Den har väl gjort både bra och dåligt. Det bra är väl att jag har pratat med en vän som jag blev osams med förra veckan, men det var väl inget vidare ku...

Av jannike - 13 januari 2015 19:41

Det var ju inte direkt igår som man satt här och knappade runt på tangenterna      Det är flera som frågat så mycket om backpacker resorna när man kommit hem igen, och aldrig har man kommit ihåg allt som man tänkt berätta medan man var borta, ...

Ovido - Quiz & Flashcards