Alla inlägg under februari 2011

Av jannike - 20 februari 2011 20:32


Idag kom Lovisa, Kasper och Tobias för att gratulera mig i efterskott!

Jag fick jätte fina födelsedags presenter =)

Jag hade gjort smörgåstårta och den var lika god som den ska vara :P

Vi hade jätte trevligt i vilket fall som helst, man hinner som sakna Lovisa

en massa mellan svängarna, men vi har faktiskt blivit bättre på att hinna träffas

och det gör mig rackarns glad =)

 

Annars så har jag städat idag, blev som aldrig klar med det i fredags, men

nu så är det tipp topp hemma!

Jätte skönt att det äntligen är gjort, man sover så bra då =)

 

Igår så var jag och tränade med Maria på gymmet,

hela veckan har vart kanon, speciellt på tränings sidan!

Jag är mycket nöjd med mig själv, hoppas att jag ska orka etappen ut!

 

Nej, nu ska jag titta klart på Bones!

Det är ju inte så ofta som det visas något vettigt på tv, så

man får ju passa på när det äntligen händer!

 

Ha det bäst!!!

Av jannike - 18 februari 2011 09:15


Har vart en kanon vecka på tränings sidan!

Känns riktigt bra, tror att jag får gå själv idag med Isa,

pappi pratade om att han och mams ska till Uppis...

Men det gör inte så mycket, lika skönt att få röra på sig, dock är det ju

trevligare om man har någon att prata med under tiden!

 

Vägde in mig på nitendo wii för ett par dagar sen,

jag har gått upp 0,3 kg på 165 dagar och det e fan inte dåligt

för någon som misslyckats fatalt de senaste åren med sitt "nya liv" =)

Jag är ganska nöjd med resultatet faktiskt och den här veckan har jag satt

upp ett nytt mål, så nu blir det lite fart igen =)

Min älskade syster som ligger magsjuk skickade meddelande till mig och

erbjöd mig hjälp med Beach 2011 om jag kom till henne!

Jag tycker att det var rackarns omtänksamt, men jag har tänkt uppnå

den här etappens mål med att träna och promenera =)

 

Igår så var jag på gynekologisk cellprovtagning,

jag tycker att det är bra att man får möjligheten, och det är ju trots allt

bara var tredje år. Men det är ju aldrig någon höjdare att ligga i en gynstol!

Släkten hade rätt, det bränner faktiskt till lite, men det kan det ju vara värt!

Skönt att ha det avklarat iallafall...

 

Idag så håller jag på att städa, det behövs verkligen!

Sen ska jag fixa stallet, ta en promenad med Isa och in till byn

måste jag också en sväng för att fylla på kylskåpet!

Jag får ju fin besök idag av Ursula!

Vi ska ha mys kväll med god mat och en bra film =)

 

Nej, det är väl bara att fortsätta att städa igen!

Ha det bäst!

Av jannike - 15 februari 2011 17:53


Det har vart helt galet mycket som har hänt sedan jag skrev här sist!

Först så var jag ju till Playa Del Ingles med Maria.

Det var rackarns skönt med sol och semester...

Vi spenderade hela resan med att äta gott och ligga på stranden

och sitta och små smutta alkohol på kvälls kanten.

Rackarns så mysigt det va!

 

Sen så har jag och Fröken Törnqvist tagit en roadtrip för att hämta

en barnvagn till lill pojken som kommer ut snart.

Och mot alla odds så hittade vi rätt på första försöket,

och det e fan inte dåligt för att vara oss!

Jätte kul var det iallafall och jätte härligt med en hel dags

äventyr tillsammans!

 

Sen så har jag ju fyllt år också!

Jag har nu nått den aktningsvärda åldern av 25 år.

Och det kan inte ha gått någon förbi för det var en sju helvetes fest!

Jag tackar och bockar för alla gratis drinkar och ett stort tack

till alla som gjorde min födelsedag till den bästa genom tiderna!

Först var det Eckerölinjen sen fest hos Adam och sist en sväng till Pumpen!

 

Och som om inte allt detta vore nog så har jag syster och Markus vart

upp till Sundsvall i helgen. Det var jätte kul och en massa mysigt!

På fredagen så bjöd Lotta oss på tjälknöl *mums*

Och så fick vi se det senaste tillskottet i släkten, Lilla Thea =)

Jag ska skriva en dikt och läsa den på hennes dop.

En stor ära och jag ska göra mitt bästa!

På lördagen så måste invånarna i lilla Sillre trott att dårhuset haft utrymning,

för då var det dags för pulka åkning!

Jag trodde att jag skulle dö och jag skrek för mitt liv.

Lotta körde mig nerför Tattarbacken på en sparkstötting!

Men jävlar så kul det var =)

På kvällen så åt vi tacobuffé på Bite Line, rackarns så gott!

Sen hade Jenny förfest och sen gick vi vidare till Memento Palace.

En riktigt trevligt kväll med underbara människor!

Sist men inte minst åkte vi tillbaka till Sillre och högg in på

tårtan som Lotta hade gjort!

 

Igår så var det dock tillbaka till verkligheten!

Vattnet frös i hela huset för att jag glömde ställa kranarna på rinn

när jag kom hem från Sundsvall..

Men papsen fixade det idag så nu kan jag leva

bortskämt lyxliv med rinnande vatten igen =)

 

Igår var jag och tränade med Maria,

jäklar så skönt det va, lite sliten efter helgen dock =)

Idag så har jag och mamma gått promenad med Isa, lite

kyligt men sååå skönt med frisk luft och lite motion =)

Annars har jag inte gjort något kul, har frostat av frysen och gjort rent

kylskåpet. Handlat mat och börjat fixa en spel lista på mp3n som

ska ge mig den där lilla extra kicken på gymet i morgon ;)

 

Nej nu måste jag ut och fixa hästarna!

 

Ha det bäst!!!

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards