Alla inlägg under oktober 2009

Av jannike - 31 oktober 2009 14:19


Ja, idag börjar mitt nya liv igen...

Det har ju ingen av mina nära och kära hört hur många gånger som helst förut...

Hoppas på att tillgången till dator ska underlätta denna gång..

Idag är det dag ett och än så länge så går det ganska bra faktiskt...

 

Ursula är fortfarande kvar, hon har okuperat soffan...

Det verkar vara hennes favorit zon i mitt lilla mansion...

 

Lotta var förbi en sväng för en liten stund sen och hämtade kavajen och

pratade lite, mycket trevligt med oväntat besök =)

Hon tycker att vi ska komma och hälsa på uppe i Sundsvall, och det vill man ju alltid göra.

Skulle va kul om man kunde komma upp i slutet av det här året eller i början på nästa..

Vi får se hur det blir med tid helt enkelt...

 

Idag hoppas jag på att hinna ut och gå en sväng, får nog ta det innan

jag fixar stallet. Det blir ju så mörkt fort nu så här på hösten...

Ska nog ta med Isa också så att hon får lufta sin nya reflexväst som jag köpte till henne igår =)

 

Nej, nu får jag ta och sätta fart om det ska bli något av den här dagen!

 

Ta hand om Er!

Av jannike - 30 oktober 2009 20:29


Har vart en seg vecka på jobbet, har inte riktigt haft någon energi...

Men skönt var det att komma hem igen =)

På vägen hem så kidnappade jag Ursula också så nu är hon hos mig under helgen...

Får se hur länge hon orkar med mig, har fått tok lock för båda mina öron så jag hör skit dåligt!

Jag har vart det stående skämtet på jobbet hela veckan.. VA???

 

Men kollegorna har ju fått ett par goda skratt iallafall och det kan jag bjuda på =)

 

Annars har det väl vart som vanligt, tvättat och fixat stallet och annat avrdags göra..

 

Men idag så fyller faktiskt mamma år så jag och Urs bjöd över hela familjen på middag,

marinerade älg grillspett, potatisgratäng, grekisk sallad och så vienetta glass till efterrätt...

Tänkte baka någonting själv först, men tiden ville inte riktigt med sig idag...

 

Har äntligen köpt en egen dator och fixat eget internet också!

Fan vad skönt att ha det känner jag nu när det är gjort =)

 

Nej nu ska jag gå och vara social med Urs...

 Vad sa du????

Av jannike - 25 oktober 2009 10:06

 

Det här har vart en trevlig helg med god mat och fina vänner!

 

I fredags så va jag och fröken Törnqvist på middag hos Lovisa.

Hon hade lagat jätte god mat och dessert, man verkligen rullade ut genom dörren när

man skulle åka hem Glad

Det va så kul att träffas och det var alldeles för länge sen!

Men nu har vi bestämt att det är min tur att bjuda nästa gång och jag har

redan planer på vad jag ska göra för mat Flört

 

Igår så va jag på middag hos Markus och när jag ändå va där

så började vi kika lite på datorer eftersom jag måste ta mig i kragen och köpa en nu.

Och så blev det, igår så beställde jag en dator som jag tyckte verkade bra.'

Så nu ser jag verkligen fram emot att den ska komma!

 

Syster är i Tyskland och roar sig kungligt så man väntar ju på

att hon ska komma hem så att man kanske får höra om något kul som hänt eller så...

Men det får jag vänta på i någon dag till eller så...


Nu måste jag gå och fixa iordning stallet.

Ska ju åka iväg senare idag för ännu en arbets vecka...

Men aldrig utan att ha sett Despo reprisen först!

I just love it!

 

Ha det bäst allihopa!

Av jannike - 9 oktober 2009 20:16

Ja, det är sant att det bara är full fart hela tiden..

Har så mycket som jag skulle vilja få undan och så lite tid att göra det på.

 

Förra helgen så va jag ut med Fröken Törnqvist, Jott´n, Mohammed och en nykomling som heter Johanna.

Vi för festade hos Jott´n och Mohammed i Östhammar och sen tog vi bussen in till Uppsala.

Jag tyckte nästan synd om buss chauffören, han var den bittraste jävel jag träffat någon gång.

Att vara i 50 års åldern och inte kommit längre än till fjortis stadiet när man ska hata alla kan inte vara

något vidare till liv att leva...

Han var riktigt otrevlig mot Johanna när vi klev på bussen och hon frågade bara om hon kunde åka på

sitt zon kort eller om hon skulle betala.

Sen så retade chaufförens attityd upp Gimo hockeys B lag, tror dom var -91:or.

Och hockey laget förde ett sånt jävla liv på bussen så polisen stannade bussen i Alunda.

Och polisen var tiktigt trevliga och hade ett bra bemötande mot "laget" och de andra på bussen.

Men när poliserna gått av och bussen börjat åka igen så spydde nån i laget och så luktade det spya i hela bussen.

Och vid det laget så visste man inte om man skulle skratta eller gråta längre.

Trodde ni att resan var slut där så tror ni fel...

För Gimos b lag har tydligen en hel del oenigheter och horn i sidan på varandra,

dom började slåss mot varandra och betedde sig som små barn som stulit leksaker av varandra.

Han som skulle föreställa någon sorts ledare var värst av allihop, vilken förebild.

Han har en hel del att jobba med innan hans skulle kunna jobba med ungdommar över huvudtaget.

Så tack hockeylaget på bussen, jag har aldrig sett en mer omogen grupp människor i hela mitt liv.


I vilket fall som helst så va vi på Etage först och där fanns det en riktigt bra trubadur, men man kunde inte

prata eller dansa till musiken så det slutade med att jag och Fröken Törnan gick till Kalas på andra sidan gatan.

Och där har dom faktiskt gjort en hel del förändringar till det bättre.

Där kunde vi både sitta och prata och dansa också.


Vi hade en trevlig men smått seg kväll, bilden till inlägget är på mig och Fröken på Kalas.

Hittade den på vimmel bilderna på deras hemsida...


Annars så har det väl vart som vanligt.


Vart till Glunten frisörerna idag och fått mitt hår fint igen, stort tack till Pernilla =)

Hon är jätte duktig!

 Annars så hanlade jag lite nödvändiga grejor när jag ändå va i stan och nu på kvällen beställde jag

lite nödvändiga saker till stallet också, skönt att få det gjort...

 

Nu ska jag gå och röka och sen ska jag hem till mig och elda lite i kaminen!  

Av jannike - 2 oktober 2009 21:40

Idag så har dagen mer eller mindre kretsat kring djuren.

Tog in hästarna i morse eftersom hovslagaren skulle komma mitt på dagen.

De underbara liven var lika snälla som de brukar,

eller ja, John hotade med att sparkas lite men det är ju så med hästar,

dom har ju dåliga dagar dom också.

I vilket fall som helst så borstade jag allihop och la på dom regn täckena.

Det börjar bli riktigt kyligt på kvällarna nu och dom går fortfarande ute dygnet runt.

Till slut så kom iallafall hovslagaren, han är en riktig pärla han.

Honom kan man fråga om allt och han har alltid svar...

 

När han kommit så fick pappa ta över för jag va tvungen att rusa vidare.

Lyckades få en tid på eftermiddagen hos distriks vetrinärerna.

Isa har fått svamp infektion i örat och så har hon hudinfektion igen, det händer ju nån gång om

året så där. Så nu åkte vi för att få recept för att kunna styra upp läget igen.

Så nu på kvällen så har jag fått duscha Isa, tvättat hennes öron och ha i öron droppar.

Hon är snäll och vet vad som komma ska, men hon hatar det.

Man tycker så synd om henne när hon sitter och kollar olyckligt på en medan man håller på...

 

Annars så har jag vart förbi Adam en sväng, han fyllde ju trettio nu i veckan så jag lämnade

hans present och tog en cigg med honom.

Sen så va jag och handlade, i butiken så hittade Helen och Jessika på mig bland tandborstarna,

va trevligt och skönt att få tillfälle att få hinna och prata med dom lite grann...

Skulle gärna pratat längre med dom, men nu var vi alla hungriga och på språng!

 

Har inte haft någon direkt lugn stund idag så det ska bli riktigt skönt att få duscha och krypa ned

i sängen med en cd bok på...

 

I morgon så ska jag nog ut med mina flickor om allt går som det ska, det ser jag verkligen fram emot.

 

Nej, nu kallar duschen på mig!

 

Ha det bra!

 

Av jannike - 1 oktober 2009 19:33

Nu har jag inte vart här och skrivit på hela sommaren...

Och det är helt enkelt för att jag har haft fullt upp med att leva livet!

Jag har haft en kanon sommar och det hoppas jag att ni också har haft Cool

Jag har vart mycket med fröken Törnqvist min finaste solros...

Sen så har jag ju flängt runt en massa, festande har det ju blivit en hel del också!

En helt underbar sommar kort och gott, tack till alla som har gjort den underbar Kyss

 

Men nu börjar ju hösten komma och krypa...

På både gott och ont.

Det är ju riktigt ruggigt på kvällarna nu, men inte att förglömma så syns ju också stjärnorna

på natt himlen igen och dem älskar jag verkligen!

Kan ligga på ute på altanen och bara titta på dem och förundras av det oändliga intryck som de ger...

 

Vi jobbar fortfarande, vi hade tur och fick en ny väg i sista stund!

Det är otroligt skönt att ha en "normal" säsong och slippa gå hem för tidigt..

Vi har riktig lyx också, för vi har lämnat husvagnarna hemma och hyr ett hus tillsammans nu...

Helt underbart att sova i ett eget rum i en riktig säng, det tror jag ibland kan vara riktigt underskattat...

 

Förra helgen så var vi till Sundsvall och Sillre, jag, syster och kusin...

Vi hade jätte trevligt och dunderskoj däruppe precis som vi brukar.

Jag var "lite" seg på lördagen dock Oskyldig

Tack för all den goda maten hos Helen och Jenny, och inte minst det

värmande fikat hemma hos Lotta!

Helt underbart!

 

Nu känner jag att det här inlägget bara skenar iväg,

så jag fortsätter i morgon eller senare i helgen beroende på

händelse utvecklingen...

 

Ta Hand Om Er!

 

Ovido - Quiz & Flashcards