Alla inlägg under juni 2010

Av jannike - 22 juni 2010 21:38


Igår så var det en lagom seg dag...

Hade liksom inte någon direkt ork till något vettigt =(

Men sånna dagar kommer ju dom också...

Men över till faster Marie var jag iallafall med en sockerkaka och

hem fick jag oväntat med mig lite blommor som jag ska plantera i morgon!

Skulle ha gjort det redan om det funnits plantjord men det måste jag iväg och köpa i morgon, likaså insekts sprayen till hästarna tog slut idag..

Svin dyr är den men fungerar ju lite där efter också.

Den skyddar till och med hjälpligt mot fästingar!

 

Var över till farfar med rågsiktskakor i morse, han blev jätte glad och gav mig

en choklad ask, det tackar jag för...

Kanelbullarna hänger lite på efterkälken men hoppas på att baka dom

i morgon bitti så att han kan avnjuta dom också!

 

Idag så har Emely vart här och ridit en sväng på Kingen,

det och min lite längre promenad med Isa gör att jag promenerat fram

i över två timmar idag, så går inte denna dag ihop sig så vet inte jag =)

Det gick bra med ridningen iallafall och jag hoppas att hon vill komma fler

gånger och tralla runt i skogen!

Kunde inte knäppa någon bild när hon satt på Kingen eftersom det är näst intill

en omöjlighet för honom att stå still, så det fick bli en bild på bara Emely.

Och det är inte så bara det heller, snygg bruden =)

 

Sen bjöd jag henne på middag, min orientaliska gryta...

Hon tyckte den va god så jag kan känna mig nöjd =)

Trevligt med lite sällskap här hemma i lill huset =)

 

Nu är det väl dags att röra sig mot sängen igen...

Men ha det bäst och sköt om er =)

 

 

Bruden min på väg att lämna mig!



 

Kingen skötte sig fantastiskt bra idag =)



 

Detsamma kan man säga om John fastän han hade chansen att utöva lite terror =)



   

Och fina Oka damen var också lugn, men hon ratade två bananer =/



Av jannike - 22 juni 2010 21:08


I söndags så var jag på Kaspers dop!

Mycket trevlig om än nervös upplevelse...

Jag läste en dikt som jag skrivit till Kasper när han föddes,

det känns som att det gick bra med uppläsningen...

Rätt kul dop eftersom det var lite annorlunda,

i vanliga fall så stänker ju prästen lite vatten på huvudet och så är det

bra sen, men här var det mer till historien!

Här så doppades hela Kasper i dopfunten!

Annorlunda men mycket intressant!

Fick veta av Lovisa att det inte finns många kyrkor som har en sådan (stor)

dopfunt längre, och jag tyckte att det kändes fint att hon

till och med har ordnat ett dop utöver det vanliga!

Min fina Lovisa går inte av för hackor hon inte =)

Maten efteråt var jättegod och hela dagen var trevlig!

Lite synd på vädret kanske, men man får se det som så

att gud grät av lycka för Kaspers skull =)

 

  

Kasper var hur cool och lugn som helst under dopet =)

 

 

Stoltare och finare föräldrar än Lovisa och Tobbe får man leta efter =)


Tack för ett fantastiskt fint dop!  

Av jannike - 22 juni 2010 20:56


Full fart har det som sagt vart här hemma!

I helgen så har jag hunnit spela nitendon wii, vilket var hyfsat roligt...

Syster yster kom ju hem och slog alla rekord igen nu i helgen, så jag får se om

jag får tid över att slå hennes nu!

 

I lördags så hämtade jag byråarna i stockholm, Adam var jätte snäll och

hjälpte mig med det, mitt lokal sinne är ju inte det bästa om man säger så!

Men med Adams hjälp så gick det iallafall bra =)

Och när jag kom hem så hjälpte mamma mig att bära in dom i sovrummet,

det var änna riktigt tunga rackare det där och utan mamsens hjälp så hade dom nog stått kvar i skåpet på pappas caddyn!

Väl inne så kunde jag äntligen göra min efterlängtade förändring i sovrummet,

så nu är jag fantastiskt nöjd =)

 

Så här såg det ut innan!

 

 

Och så här fint blev det efter =)



     

Adam ser nöjd ut efter lördagens prestation!

  

Av jannike - 18 juni 2010 21:44


Idag har vart en riktig kanon dag =)

Har vart ute och gått med Isa och så har jag ridit Kingen, det är två saker som

är som rena meditationen för mig, rackarns så härligt det är!

Lekte med kameran lite idag också, så det blev några riktigt fina kort =)

Annars så har jag vart till Österbybruk idag med Emely,

vi hälsade på våra tidigare arbetsgivare som har tagit över OKQ8 macken där.

Jag hoppas att det kommer gå kanon för dom, det finns få människor som är så

bra att jobba för =)

 

Sen var jag in till farfar en sväng, jag har tänkt baka till honom och undrade

om han hade några önskemål...

Så nu när jag har semester så blir det till att baka rågsikts kakor och

kanelbullar =) Det ska bli lite skoj med kanelbullarna för

sånna har jag faktiskt inte bakat förut =)

Men det kan väl inte gå hur åt helvete som helst =)

 

Tiden har gått alldels för fort idag, skulle ha knallat till Faster Marie en

sväng men det hann jag aldrig, så jag funderar på att ta det nu i helgen istället,

kanske hon har överseende om jag bakar något gott till henne också =)

 

I morgon så är det iallafall dags att hämta byråarna i Stockholm,

vilken tur att inte prinsessan gifter sig just då så att det är lätt att komma fram..

Men taskig planering är taskig planering och byråarna ska jag ju bara ha!

 

Ska förresten lägga upp före och efter bild på hur det blir med dem...

 

Nej, nu är det dags att sova om man ska orka upp i morgon!

 

 

 

Kingen mitt hjärta är så fin!

  

 

 

Isa var rackarns pigg som vanligt idag, hela hon va full av bus!


    

 

Hela Isa är som ett strålande solsken! 

Av jannike - 13 juni 2010 16:55

 

I helgen så har det vart ganska lugnt..

I fredags så hade jag stor städning hemma och spelade wii med mamma

och syrran, vi håller numera på med invägning på helgerna!

Måste medge att jag va nervös fastän att jag visste att jag gått ned sen sist =)

 

Men det är kul med wii fit iallafall, jag tycker inte att jag rör mig så mycket

medan jag håller på men svetten bara sprutar i pannan ändå =)

 

På tal om svett så har jag  ju faktiskt blivit duktig på att gå promenader när jag

är borta och jobbar, känns jäkligt skööööönt!

 

Igår va jag och syster till kusin Markus och spelade kort och vi hade

lika trevligt som vi brukar, blev lite sent bara men det verkar ju

höra till kusin träffarna =)

 

Idag så skjutsade jag hem syrran, tänkte att jag skulle in på Ikea en sväng

och köpa byråar som jag bestämt länge att jag ska ha...

Men inte fan hade dom kvar min färg som jag skulle ha i sortimentet inte!!!

Fan vad besviken jag blev, har suttit på blocket och jagat som en idiot i flera timmar och äntligen så verkar det som att jag fått tag i ett par!

Ska hämta dem nästa helg om allt går som det ska, det ser jag mycket

fram emot...

 

Nej, i morgon så är det jobba igen som gäller...

Så nu måste jag göra lite nytta här hemma =)

 

Take Care!

Ovido - Quiz & Flashcards