Alla inlägg under januari 2011

Av jannike - 16 januari 2011 19:50


Oj oj oj vad duktig jag har vart idag!

Har vart in till Uppsala och hämtat den förlorade systern.

Hon hjälpte mig lite med min shopping.

Dock så var det ju inte så mycket roliga saker som skulle köpas,

men det blev ju roligare för att vi var två   

 

Har fixat klart och beställt taxfreen på planet och ordnat den sista

mp3 boken som jag ville ha till resan.

Syster var så snäll och lånade ut en pocket bok som verkar riktigt bra

också, så jag ska nog klara både flygstol och solstol  

 

I morgon så blir det kusin kväll hos Markus och det ser jag fram emot!

 

Nej, nu ska jag ta det lugnt och titta på Bones   

Av jannike - 15 januari 2011 21:46


Igår så var jag ut och gick promenad med mamma och Isa

i över en timme. Och idag så blev det favorit i repris, jag tycker

att vi har vart jätte duktiga den här veckan   

 

Annars idag så har jag börjat med stor städning.

Har tvättat klädseln till soffan och torkat ur några köksskåp...

Det kommer bli kanon bra när det är klart!

 

Har fixat med det eviga terapi arbetet, dvs alla dessa foton

som legat huller om buller...

Börjar nästan kunna se ljuset i tunneln nu...

Lite trassel med dom 400 första fotona, funderar på att dyka in en sväng på

Fuji i morgon och fråga varför jag inte kan ladda upp dom

på deras hemsida. Problem är till för att  lösas som papsen brukar säga!

 

Idag så har jag också hunnit med att äta med Maria och

så har jag vart över till Marie & Hojen en sväng nu på kvällen...

Har lite planer på att lära mig sticka och virka igen...

Var så längesen att jag har glömt bort hur man gör..

Så på måndag så bär det av till Handarbetsboden för att

inhandla lite nödvändigheter!

 

I morgon däremot så ska jag in till Uppsala en sväng...

Lite shopping och så ska jag ta med min älskade lilla syster hem till ön   

 

Nej nu är det allt dags att gå och sova..

Är helt slut idag, sköööönt   

Av jannike - 14 januari 2011 07:48


God Morgon Gott Folk!

Jag har lånat ut min dator i ett par dagar så har inte kunnat

blogga något då...

Här flyter livet på bra, har vart på promenader med mamma,

fått gym introduktionen och gymmat med Ekis!

Så om jag håller igång lika mycket resten av veckan så

har jag vart riktigt duktig!

Lite segt att komma igång när man har legat av sig lite...

Men nu går det över förväntan!

 

I veckan så har jag växlat pengar till resan,

skönt att ha det gjort, inte minst så börjar det kännas

som att man ska åka iväg någonstans.

Ska bli skönt med lite sol, sovmorgon och god mat  

 

Men än är det allt lite tid kvar dit och de e väl tur.

Har fortfarande lite som jag ska få avklarat innan dess!

 

Idag så har jag beställt säsong 3 av Dr Quinn!

Min Finaste Fröken kommer att bli så glad när jag berättar det   

 

Beställde en säsong av pappas serie till honom också.

Tänkte att det var lika bra att fråga honom innan jag beställde,

jag och syrran var ju så snåla som bara köpte förtsta säsongen   

 

Jag saknar min Fröken T lite grann, men jag vet att hon måste komma

innan jag åker, för jag har lagt upp en strategi!

Jag har kidnappat hennes älsklings plagg, hon vill långa

säsong 2 av Dr Quinn och så har jag bröd som hon kan muta Jon

med medans hon tittar på Quinn   

 

Nej, försöka göra något vettigt idag kanske!

 

Bye Bye

Av jannike - 10 januari 2011 20:52

 

Det känns redan som att det kommer att bli ett kanon år!

Har en massa bollar i luften just nu och det känns hur bra som helst   

 

Har haft en helt vanlig halv tråkig dag idag, skrivit inköpslista till

morgondagen och små fixat lite annat hemma.

Hade tänkt fixa ett gymkort idag och komma igång med

träningen på allvar, så blev det dock inte.

Börjar bli sjuk så jag nöjde mig med att gå lång promenad med

mamma och Isa, det var inte helt fel, jätte mysigt var det!

 Jag är lite orolig för att bli tok sjuk just nu.

Har beställt utlands resa om mindre än två veckor och det skulle inte vara

någon höjdare att ligga där i solen och vara sjuk!

Känns lite frustrerande, ska försöka med Kan Jang och se

om det blir bättre med det...

 

Annars så har det vart full fart senaste veckan.

Middagar, hyrfilm och bio i ett enda virrvarr   

Det har vart heeeelt underbart trevligt!

Tack allesammans   

 

Nej, nu ska jag nog allt gå och sova,

i morgon kommer min finaste fröken Törnqvist till mig   

 

Förresten syrran!

Jag ska hälsa från Ursula   

 

Go´natt gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards