Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Då var det dags igen!

Av jannike - 13 januari 2015 19:41

Det var ju inte direkt igår som man satt här och knappade runt på tangenterna   

 

Det är flera som frågat så mycket om backpacker resorna när man kommit hem igen,

och aldrig har man kommit ihåg allt som man tänkt berätta medan man var borta,

så nu blåser jag liv i bloggen igen, så att ni kan få vara med när jag är i Kambodja och Thailand.

Vi åker inte förrän den 25e februari, men man lär ju värma upp lite också   

 

Den här gången så åker jag med syrran och hennes pojkvän Thomas,

jag hoppas på att hon kanske vill gästspela lite här hon också när vi är iväg,

för hon är grymt rolig och har ett rackarns underhållande sätt att berätta på  :)

 

Det är redan igång med förberedelserna, kollar på vad som behöver köpas innan och så,

igår hittade jag solskydd till ett bra extrapris på Coop,

det kändes rackarns bra för det blev lite som startskottet för att börja komma igång

med resan på allvar :)

Visst är allt bokat och betalt, men det känns inte riktigt som att det verkligen blir av innan man

börjar packa väskan :)

 

Den här gången så har jag köpt en systemkamera som ska med också,

sista resan blev det många bilder som hånade oss med dålig kvalitet och det kändes ju sådär.

Ska man se världen så kan det ju kännas rätt kul att kunna visa er fina foton samt ha något

kul att titta på när man ligger och skrumpnar ihop på hemmet när den dagen kommer också ;)

Kameran väntar jag fortfarande på, men hoppas på att den ska komma i tid så att jag

hinner lära mig den hyffsat innan vi åker :)

 

Annars så har jag väl inte så mycket mer att berätta idag än att jag har gjort piroger och fixat i stallet :)

Det kan ju vara kul att ha lite matlådor i frysen tills man kommer hem igen sen,

det blir nog inte många dagar hemma innan man kliver på jobbvecka :)

Och då kommer jag nog att ha att göra ändå för padre ska ordna med varmvattenberedaren medan jag

är borta så hela garderoben ska tömmas innan jag åker och det ska ju in igen när jag kommer hem,

så sysslolös kommer jag nog inte vara..
.

Nu ska jag kila över och ta in dom tre musketörerna :)

 

See ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jannike - 22 mars 2015 20:25

  Den här dagen har väl vart sådär skulle man väl minst kunna säga, jävla röv typ. Lite gott har det väl kommit ur den också, men som sagt, rööööv!   Man skulle ju ha stannat i utlandet, skitit i att komma hem typ. Jobbet har gått i konkurs...

Av jannike - 19 januari 2015 21:50


Den här helgen så har det vart en del åka runt :) Har blivit en hel massa träffa vänner och umgås, så nu känner man sig lite laddad inför arbetsveckan iallafall :)   I lördags så var jag och fikade hos Lovisa, helt underbart! Ingen får en a...

Av jannike - 15 januari 2015 21:32


Har haft en riktigt bra dag idag, självklart, har ju vart och fikat med mitt solsken Marie :) Det går inte riktigt beskriva hur mycket jag uppskattar våra träffar, hon är helt underbar och galet rolig :) Så nu har jag fått lite energi tillbak...

Av jannike - 14 januari 2015 21:07

Vet inte riktigt vad man ska säga om den egentligen... Känslomässigt utmattande kanske... Den har väl gjort både bra och dåligt. Det bra är väl att jag har pratat med en vän som jag blev osams med förra veckan, men det var väl inget vidare ku...

Av jannike - 22 april 2012 07:41

  För ett tag sen så var det ju dags för deklarationen igen. Jag tyckte att jag hade vart så jävla duktig på att hålla reda på dagar och mil, allt för att underlätta för mig själv detta år. Meeeeen... När jag satt hos mamma och pappa och ha...

Ovido - Quiz & Flashcards