Alla inlägg under februari 2010

Av jannike - 24 februari 2010 14:23

 

Idag så har jag vart ut med Isa på promenad ner till sjön,

tog lite kort där medan vi hämtade andan lite =)

Så jäkla härligt väder med sol och allt!

Det är sådana här dagar som livet ler!

Sen behövde jag ju ut och svettas lite också =)

 

Igår så kom jag mig aldrig för att skriva, men då var jag

ut och red Kingen en sväng, härligt härligt!

Synd på att solen lyste med sin frånvaro bara, men det

gjorde inte så mycket efter som Kingen lyste med sitt bus istället =)

Var lite orolig innan jag kom ut, med tanke hur det skulle gå att komma

upp i sadeln, var som en jäkla michelin gubbe!

Dagen till ära så hade jag äntligen insett att det var dags att

ta fram termo ridbyxorna för att benen inte ska för frysa,

har envisats in i det längsta med helly hansen och vanliga

ridbyxor men det har inte vart till nytta i denna kyla...

Termosarna satt iallafall inget vidare, men jag kom upp utan problem.

Nu har jag förpassat dom ut i stallet eftersom jag inte vill gå

en meter längre än nödvändigt i dom, tänker att det framkallar

mindre irritation om jag tar på dom precis innan jag ska hoppa upp.

Då har jag iallafall 70% mer rörlighet när jag gör iordning hjärtat...

Men värmer det gör dom ju absolut!

 

Försöker spåra en häst som vi hade för många år sedan,

mest av anledningen att jag veta om han lever och är pigg.

Han ska vara gammal som gatan vid det här laget.

Har tänkt göra det innan också, men man har liksom aldrig riktigt tiden

när man väl tänker på honom..

 

Idag så ska Fräs Fräs komma hem och blända oss med

sin närvaro och kunskap, det ser jag fram emot!

 

     

    

 

Av jannike - 22 februari 2010 21:22

 

Nu när jag har vart hemma så har jag blivit riktigt lat när det gäller

att ta mig in i bilen och åka någonstans...

Förvisso så spar jag ju diesel iallafall =)

 

Men i fredag så va jag iallafall in på bio med Markus,

han ville se "2012" och jag tyckte att den verkade värd att se..

Hade inga större förväntningar trots allt prat det har vart om den.

Men den va faktiskt riktigt bra, kanske just för att jag inte trodde den skulle

vara bra, Markus däremot va väl lite besviken, han trodde den skulle äga =)

 

Annars så har det vart en lugn helg utan festande eller dylikt.

Har mest vart hemma och städat.

Sen när det va sånt piss väder så började jag spela The Sims igen...

Först tvåan men jag ledsnade rätt fort, så jag bytte till Sims Making Magic,

lite mer stimulerade för snö storms dagar än att sitta rakt upp ner

och vänta på bättre tider...

Nu är jag iallafall fast igen, så länge man inte slår igång spelet så går det

ju bra, sen är det kört och tiden bara flyger iväg!

 

Idag så har jag vart på bas passet och hoppat bort lite övervikt (hoppas jag iallafall). Känns bra efteråt iallafall att man gjort nått!

 

Annars så ser jag väl mest fram emot på onsdag,

för då kommer min lilla Fräs Fräs hem =)

 

Nu ska jag äntligen ta kväller med en Cd bok =)

 

Ha det bäst!

Av jannike - 18 februari 2010 10:33

 

Det var evigheter sen som jag skrev här och det har jag fått skäll för =)

Men nu så får man väl försöka att komma igång igen!

 

Igår så va jag iallafall in till Uppsala med Fröken Törnqvist.

Handlade världens snyggaste present till syrran också, så

just nu känner jag mig som världens bästa stora syster =)

Men jag saknar ju min älskade lilla fräs fräs =(

Hoppas att hon får lite ledigt nån gång så att man faktiskt hinner umgås!

 

Jag och Törnqvist skulle iallafall på Mary Kay.

En vän till Sandra tog hand om oss där, hon va jätte trevlig

och vi fick lite tips på hur man ska bete sig när man ska dra på

sig ansiktet och allmänt om hudvård.

Lite bra att veta helt enkelt!

 

Dessvärre så blev det väl lite sen hemkomst, först vid 23 tiden kom jag

i säng och i morse så försov jag mig en halvtimme =/

Men det var det värt, för jag gjorde ju syrran glad och så fick jag ju

umgås med min älskade Fröken =)

 

Igår så skaffade farsan Facebook, det ni..

Trodde faktiskt aldrig att han skulle göra det,

men nu har det skett. Så skicka inget snusk nu ;-)

 

Vet inte hur länge till som jag kommer att vara ledig,

så jag ska försöka att hinna ungås med fiiina människorna

i mitt liv lite extra innan man börjar jobba...

 

Får se hur det går med det...

 

Får hoppas nu att jag kommer igång med bloggandet igen,

är ju inte direkt överhopad med göromål om dagarna...

 

Sköt om Er!

Ovido - Quiz & Flashcards