Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Askungen Dag 10 & 11

Av jannike - 23 mars 2011 21:17


Jag börjar närma mig gränsen,

gränsen där man bara vill gå ut och sätta sig

på en stubbe i skogen och säga "Jag orkar inte mer!"

 

Men det är bara bita ihop,

om bara några dagar så kommer diktatorn hem igen

och då blir det ordning och reda...

Tror jag iallafall, jag behöver ju inte stanna och

se hur dessa underbara djur beter sig i min frånvaro...

Jag vet bara att dom driver mig till vansinne!

Syrran har ju skådat miraklet förut,

så fort mamma och pappa drar iväg och jag

lämnas som chef, det är då det börjar.

Syrran sa att inget av djuren beter sig så här mot någon av dom andra.

Den där 7 km promenaden med Isa varje dag,

det är en droppe i havet...

När jag fixar stallet sitter hon och ylar,

när klockan är 18.55 så börjar hon yla, för då ska

hästarna in. Bara det liksom, hon berättar aldrig det när dom andra

är hemma.

I morse vaknade jag av regelrätt krig!

Mattias ville gå ut, Isa börjar yla för att säga att han vill ut,

jag är inte tillräckligt snabb ur sängen, Mattias får ett utbrott på

Miss Mor och får på något sätt ner allting som ligger på byrån i hallen,

när Mattias attackerar Miss Mor så blir Isa hysterisk.

Och på mindre än 5 minuter så var hela dagen förstörd...

 

Men men...

I morgon kommer min älskade Fröken Törnqvist,

det ska bli så underbart härligt, inte nog med att jag kommer

få socialt umgänge, det är fröken Törnqvist vi pratar om.

Inte är hon bara min sol utan snart är det dags för

hennes lilla solskens bebis att komma ut!

Jag älskar att höra henne berätta vad som händer i magen just

denna vecka =)

Jag bara längtar tills jag får se honom!

Jag har förberett luchen också, det blir grillad kyckling filé

med pasta med massor med pesto i :)

Och en massa grönsaker till det, mums :)

 

Igår var jag iallafall på gymmet och körde stenhårt,

fan vad underbart det är efteråt när man ligger genom svettig på

mattan och stretchar och känner pulsen dunka i hela kroppen och

huvudet känns som en enda stor boll full av ingenting =)

 

Idag när jag och Isa var ut så tappade en badis en rockwool bal på oss,

förbannade badisar att inte kunna surra fast lasten ordentligt!

Men jag var ju bara glad att prata med en levande människa,

tänk om han hade tappat den på mig när jag hade en riktigt dålig dag,

då ni ;)

 

Skulle sy upp ett par byxor idag,

jag startade symaskinen,

jag stängde av symaskinen....

Trött jag blir, tråd jäveln gick ju bara av hela tiden :(

 

Så nu har jag checkat in för den här dagen...

Men ingen översvämning i stallet än iallafall..

Det är bara hålla tummarna för att jag slipper det i år!

Sov Gott, Gott Folk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jannike - 22 mars 2015 20:25

  Den här dagen har väl vart sådär skulle man väl minst kunna säga, jävla röv typ. Lite gott har det väl kommit ur den också, men som sagt, rööööv!   Man skulle ju ha stannat i utlandet, skitit i att komma hem typ. Jobbet har gått i konkurs...

Av jannike - 19 januari 2015 21:50


Den här helgen så har det vart en del åka runt :) Har blivit en hel massa träffa vänner och umgås, så nu känner man sig lite laddad inför arbetsveckan iallafall :)   I lördags så var jag och fikade hos Lovisa, helt underbart! Ingen får en a...

Av jannike - 15 januari 2015 21:32


Har haft en riktigt bra dag idag, självklart, har ju vart och fikat med mitt solsken Marie :) Det går inte riktigt beskriva hur mycket jag uppskattar våra träffar, hon är helt underbar och galet rolig :) Så nu har jag fått lite energi tillbak...

Av jannike - 14 januari 2015 21:07

Vet inte riktigt vad man ska säga om den egentligen... Känslomässigt utmattande kanske... Den har väl gjort både bra och dåligt. Det bra är väl att jag har pratat med en vän som jag blev osams med förra veckan, men det var väl inget vidare ku...

Av jannike - 13 januari 2015 19:41

Det var ju inte direkt igår som man satt här och knappade runt på tangenterna      Det är flera som frågat så mycket om backpacker resorna när man kommit hem igen, och aldrig har man kommit ihåg allt som man tänkt berätta medan man var borta, ...

Ovido - Quiz & Flashcards